Trendy w branży e-commerce w 2023
Branża e-commerce nieustannie się rozwija i ewoluuje, więc trzeba być na bieżąco z zachodzącymi zmianami i najnowszymi trendami, aby skutecznie dotrzeć do klientów. Warto wiedzieć, dokąd zmierza e-commerce w 2023 roku i na czym należy się skupić, by zwiększyć swoją sprzedaż.

Nowy rok to nowe możliwości…
…ale także nowe wyzwania. Rynek handlowy bardzo się zmienił – poprzednie lata zaskoczyły przedsiębiorców i konsumentów na wiele sposobów. Pandemia COVID-19, wojna tuż za granicą oraz szalejąca inflacja i rosnące koszty utrzymania sprawiają, że klienci przykładają szczególną wagę do tego, gdzie zostawiają swoje pieniądze. Jak zauważają wirtualnemedia.pl, zgodnie z Adyen Retail Report 61% Polaków dokonuje zakupów przez internet dla wygody, natomiast w sklepach stacjonarnych dla przyjemności. Bazując na tych analizach, warto wprowadzić elastyczność do swojej strategii.

Najważniejsze trendy e-commerce
- Omnichannel: to coś więcej niż sprzedaż wielokanałowa. Nasza uwaga powinna być skupiona na oferowaniu użytkownikom podobnych doświadczeń, niezależnie od kanału sprzedażowego dzięki któremu dotarli do naszych produktów. Wśród elementów strategii omnichannel można wymienić m.in. uzupełniającą się sprzedaż online i offline, jednolitą ofertę, spójną politykę cenową, rabatową i program lojalnościowy.
- Marketplace: konsumenci coraz chętniej wybierają platformy sprzedażowe (np. Allegro).
Z raportu „Marketplaces – przegląd rynku i perspektywy rozwoju” wynika, że sprzedaż na platformach marketplace stanowi 60% światowego rynku e-commerce. Według prognoz wartość ta ma stale rosnąć, dlatego warto uwzględnić w swojej strategii dodatkowe kanały sprzedaży. - Płatności odroczone: z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie.” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że więcej niż połowa badanych (53%) wie, czym są płatności odroczone. Wśród konsumentów kupujących w sieci często (2-5 razy w miesiącu) znajomość usługi „Kup teraz, zapłać później” deklaruje aż 81% badanych. Co ważne, świadome tego rozwiązania są częściej osoby w wieku 25-44 lata, czyli najważniejsza grupa klientów
e-commerce.
„Kup teraz, zapłać później” z Mokka
W ciągu ostatnich 3 lat konsumenci i konsumentki postawili na zakupy online. Badania Google Smart Shopper pokazują, że aż 92% kupujących nie zamierza zmieniać swoich nawyków.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta, warto korzystać z rozwiązań, które nie tylko ułatwiają zakupy, ale również budują pozytywne doświadczenia, co jest szczególnie ważne
w świecie e-commerce. Jednym z takich rozwiązań jest szybka i bezpieczna usługa płatności odroczonych Mokka, dzięki której po zakupie produktu klient może zapłacić za niego w wybranym przez siebie momencie. Co ważne, sprzedawca otrzymuje płatność od razu po zakupie, jak
w przypadku każdej innej transakcji, ponieważ to Mokka bierze na siebie pełną odpowiedzialność za spłatę zobowiązań klientów.
Nie można również zapomnieć o innych korzyściach, jakie niesie ze sobą wprowadzenie usługi „Kup teraz, zapłać później” w swoim sklepie. Do najważniejszych należą m.in. wzrost wartości koszyka zakupowego i poziomu konwersji, a także większa powtarzalność zakupów.