Na wybiegu, czy na ulicy? Podróż od „streetwear” do „high fashion” i z powrotem
Sportowe buty z metkami ekskluzywnych marek? Jedwabne sukienki i bawełniane t-shirty? Koronka i dres? Oczywiście! Bliskie spotkania trzeciego stopnia luksusowej mody z dresem, w którym wyprowadzasz swojego czworonożnego pupila, nikogo już nie dziwią. Co więcej, kolejne sezony coraz dobitniej dowodzą, z jaką starannością i powagą projektanci podchodzą do tematu. Efekt? Każdy spacer jest dostatecznie dobrym powodem, by paradować jak po wybiegu.
Jak to się stało?
Podłożem dla rozkwitu kolaboracji marek high fashion z modą uliczną była prosta konstatacja, że dużo częściej niż na ekskluzywne imprezy, ludzie chodzą do pracy. Pragnienie bycia bliżej swoich odbiorców sprawiło, że projektanci łaskawszym okiem zaczęli patrzeć na modę popularną i sportową. Prawdziwą kreatywną eksplozję przyniosły w tym względzie lata 2000, a coraz śmielsze owoce podobnej współpracy oglądamy z sezonu na sezon.
Odrobina klasyki
Adidas Y-3 to jedna z najstarszych kolaboracji mody sportowej i awangardowej. Jej historia sięga 2003 roku, kiedy to powstała pierwsza kolekcja zaprojektowana dla niemieckiego giganta przez Yohji Yamamoto, legendę współczesnego projektowania. Od tego czasu nowe produkty linii Y-3 pojawiają się systematycznie. Głównymi cechami projektów Yamamoto są obszerność oraz dominacja jednej barwy, najczęściej czerni. Spod szyldu Y-3 wychodzą nie tylko ubrania i obuwie, ale również akcesoria. Starannie wyselekcjonowane produkty można znaleźć w bogatej ofercie Warsaw Sneaker Store, dostępne w opcji zakupu z Mokka, czyli płatnością odroczoną.
Chcemy być jeszcze bardziej nowocześni
W 2014 roku Nike, amerykański gigant w kategorii odzieży i obuwia sportowego powołał do życia linię NikeLab. Pod jego szyldem prezentuje swoje produkty w jeszcze bardziej nowoczesnych, przeprojektowanych i jeszcze bardziej zaawansowanych technologicznie formach. Kolekcja NikeLab to nie tylko nowe pomysły projektantów firmy, ale też limitowane i kolaboracyjne wydania. Nie dziwi zatem, że produkty wychodzące jako NikeLab często wyprzedają się w mgnieniu oka. Koneserzy produktów z „łyżwą”, którzy nie lubią dowiadywać się o wszystkim za późno, powinni regularnie odświeżać nowości w WSS.
Perełki dla znawców
Raf Jan Simons to belgijski projektant mody znany na całym globie ze swojej autorskiej linii odzieży, założonej w 1995 roku, jako dyrektor kreatywny takich gigantów mody jak Jill Sander, Dior czy Prada oraz licznych kolaboracji. Nie dziwi zatem obecność Simonsa w kategorii steetwear. W WSS można naleźć najciekawsze modele butów, jakie wyszły spod ręki tej europejskiej ikony. Od inspirowanego klasycznymi tenisowymi butami Raf Simons Orion, po mocno futurystyczne i kosmiczne modele Raf Simons Antei czy Raf Simons Cylon-21. Dostępność płatności odroczonych z Mokka to dodatkowa wygoda dla polujących na modowe okazy.
Sami sobie zrobimy high fashion
Podczas gdy kierunek od high fashion do streetwearwydaje się zrozumiały, podróż w stronę przeciwną niejednokrotnie może okazać się wyboista. Szlachetnym wyjątkiem jest linia Vans Vault, która – oczywiście – oferuje limitowane, kolaboracyjne serie sneakers’ów tej „etatowo” rebelianckiej marki. Na szczególną uwagę zasługują jednak ubrania z tej linii, które są znakomitym dowodem ogromnej świadomości marki Vans, która ani myśli podszywać się pod modę wysoką. Chce tworzyć jej własny, unikalny język. Dostępne w WSS w kategorii CL20, również z wygodną opcją płatności odroczonych Mokka.
Usługi Mokka:
Partnerzy Mokka: