Blog Mokka > E-commerce >
Jak zwiększyć sprzedaż na swoim sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż na swoim sklepie internetowym?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego nie jest sprawą łatwą. Spora konkurencja oraz rosnące oczekiwania konsumentów sprawiają, że coraz trudniej dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy przekonają się do zakupów w naszym sklepie. W jaki sposób skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie online?



Czy warto zainwestować w SEO?


Każdy sklep internetowy wymaga ciągłej promocji. Odpowiednio skierowana reklama pozwala na dotarcie do zupełnie nowych użytkowników, którzy jeszcze nie znają naszej witryny. To również doskonały sposób na przypomnienie o sobie użytkownikom, którzy już kiedyś korzystali z naszych usług, ale z biegiem czasu zapomnieli o naszym istnieniu. Sprawdzonym sposobem na sprawienie, aby nasz ecommerce zwiększył swoją widoczność, są działania SEO. Dzięki optymalizacji słów kluczowych na witrynie jesteśmy znaleźć się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli jednak chcemy poprawić sprzedaż z tego kanału, konieczne są dwie rzeczy - wiedza oraz cierpliwość. Według ekspertów z tej dziedziny optymalizacja SEO nie kończy się nigdy, a sam czas potrzebny do osiągnięcia sukcesu jest zależny od wielu czynników.


SEO to jednak niejedyny sposób, w jaki może nam pomóc marketing. Świetne wyniki można również osiągnąć za pomocą kampanii w Google Ads, email marketingu oraz social media.



Audyt UX - na czym polega?


Wygląd sklepu w ostatnich latach jest jednym z najbardziej kluczowych aspektów, które pozwalają sklepom internetowym wybić się wśród konkurencji. Odpowiednio przeprowadzony audyt UX oraz zmiany wprowadzone tuż po nim, powinny wpłynąć na jeden z najważniejszych wskaźników w świecie online, czyli sprzedaż. Często utożsamiana z nią jest konwersja, która zazwyczaj mieści się w przedziale od 2% do 5%.


Poprawa audytu UX to nie tylko współczynnik konwersji, który realnie wpłynie na nasze przychody. To również szansa na zapadnięcie w pamięci konsumentów. Nie sztuką jest sprowadzenie użytkowników do sklepu internetowego, aby wykonali jednorazowy zakup. Sztuką jest sprawienie, że klient pokocha nasz sklep i będzie do niego wracał niezależnie od ceny, jaką zobaczy na karcie produktowej. Stworzenie takiego audytu UX może nas bardzo przybliżyć do takiego stanu. Warto jednak pamiętać, że audyt UX to nie tylko szereg błędów, które należy poprawić. To również całościowy proces przeprowadzania badań nad konsumentami z naszej grupy docelowej. Wiążę się to z dodatkowymi kosztami, ale dzięki temu będziemy mogli namacalnie poznać naszych użytkowników. Da nam to znakomite doświadczenie na przyszłość.



Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową w sklepie internetowym?


W przypadku sklepów internetowych bardzo ważnym momentem jest wybór odpowiedniego sposobu zapłaty za towar. Metody płatności rozwijają się każdego miesiąca, co czyni zakupy w sklepach internetowych jeszcze bardziej wygodnymi. Przykładem są płatności odroczone Mokka, które działają na zasadzie "kup teraz, zapłać później". Nic nie stoi również na przeszkodzie, jeżeli naszą płatność będziemy chcieli rozłożyć na raty. Takie podejście do prowadzenia sklepów internetowych sprawia, że konsumenci coraz częściej przywiązują się do określonej marki na całe lata.


Na bieżąco warto również kontrolować ścieżkę zakupową w naszym sklepie. Być może jakieś informacje, które wpisuje użytkownik w formularzu, nie są nam potrzebne? Usuńmy zatem to pole i zaoszczędźmy kilka sekund życia konsumentów. Taka trywialna zmiana może znacząco wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Konieczne jest ciągłe testowanie takich zmian.

Karolina
Karolina