Jak wykorzystać Social Media do promocji swojego sklepu internetowego w 2022 roku?
Prowadzenie biznesu nie powinno skupiać się na czekaniu, aż klient sam zauważy dany sklep i zakupi wybrany przez siebie produkt. Do ludzi należy wyjść. Pokazać się i przedstawić najlepszy powód, aby wybrali akurat produkt z danego sklepu. W jaki sposób najlepiej to zrobić? Korzystając z możliwości, które dawane są przez social media– kanały komunikacyjne, stworzone nie tylko do kontaktu ze starymi znajomymi, ale również reklamowania sklepu internetowego. Jak wykorzystać social media do promocji sklepu internetowego?

Dobór odpowiedniego kanału
Nie wszystkie platformy sprawdzą się, jako źródła pozyskania potencjalnego klienta. Być może tylko jedna strona internetowa, czy popularna aplikacja rozkręci sprzedaż w sklepie internetowym. Skuteczna analiza pozwoli kontrolować działania marketingowe i wybrać odpowiedni kanał mediowy. Wiele platform oferuje płatne reklamy, dzięki którym niskim kosztem można zwiększyć zasięgi profilu sklepu internetowego. Niekiedy jest do dobre rozwiązanie. Natomiast jeśli przedsiębiorca nie widzi efektów działań na danej platformie, należy spróbować na innej, aż w końcu znajdzie się najlepszą możliwość. Jakie najpopularniejsze portale społecznościowe poleca się do działań marketingowych?

W 2016 roku, Forbes pokazał statystyki dotyczące firm działających na Facebook’u; mówią one, że aż cztery miliony firm obecnych na tej platformie, korzystało z płatnych kampanii. Jest to zaskakująca liczba, która z roku na rok rośnie, podwaja się, a czasem nawet potraja. W 2022 roku jest ona już kilka razy większa, niż 8 lat wstecz. Facebook pozwala stworzyć reklamy dopasowane do odpowiedniej grupy docelowej- osoby, które prowadzą biznes związany z e-commerce, wiedzą jak istotne jest trafienie do klienta idealnego. Facebook na to pozwala. Ponadto prowadzenie profili na tej platformie to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży, nie tylko bezpośrednio na stronie sklepu. Sprzedawać artykuły można na bezpośrednio na Facebook’u, a wszystko to dzięki sekcji sklepu. Przedsiębiorca może dodać tam oferowane produkty razem ze zdjęciami, dokładnym opisem oraz ceną. Artykuły można również oznaczać na zdjęciach publikowanych przez profil sklepu internetowego.

Instagram swojego czasu generował naprawdę ogromne zasięgi firmom, które prowadziły działania marketingowe właśnie na tej platformie. Teraz internet powoli się zmienia- powstają nowe aplikacje społecznościowe i rozwija się sprzedaż poza sklepem na stronie www. Mimo wszystko, nadal warto korzystać z możliwości dawanych przez Instagram. Nie tylko zasięgi warte są inwestycji w tę platformę. Dla właścicieli biznesów e-commerce stworzona została funkcja zakupów na Instagramie. Za jej pomocą można oznaczyć produkty pochodzące ze sklepu, na zdjęciach wrzucanych, jako post. Osoba zainteresowana bluzką widoczną na fotografii może sprawnie zobaczyć jej cenę oraz kliknąć link prowadzony do sklepu. Funkcja zakupów jest darmową reklamą i tanim sposobem na zwiększenie zasięgów na stronie sklepu.

Tik Tok
Marketing internetowy zaobserwować można dzięki aplikacji do nagrywania krótkich filmów i publikowania ich w sieci. Tik Tok szczyt swojej popularności dopiero osiąga. Jest on znany na wszystkich kontynentach, a więc właściciel sklepu internetowego dotrzeć może do klientów z całego świata. Prowadząc działania marketingowe na Tik Tok’u zdecydować się można na kilka możliwości:
- Współpraca z influencer’em promującym produkt i odsyłającym do sklepu internetowego.
- Własny profil pokazujący, w jaki sposób używać artykułów dostępne do zakupu
- Płatna reklama, ukazująca się wybranej grupie docelowej.